VieVa!

A new beginning: C#

Het is zover, na 15 jaar ben ik terug begonnen met programmeren: C# vanuit visual studio CE.

Waarom? Hartstikke leuk om echt iets te maken. En ik moet het doen met computers want voor de bouw ben ik totaal ongeschikt. En wat beter om op de hoogte te blijven dan zelf actief deel te nemen?

Terwijl ik dit schrijf heb ik de voorbije 2 maanden een hoop geleerd en al wat bij elkaar geschreven. Het resultaat: veel inzicht in het feit dat ik nog heel veel moet leren. Misschien neem ik ook teveel want ik wil nogal wat bij elkaar programmeren en het is allemaal HEEL complex.

Doel: een web app ontwerpen om de inventaris waarden van een portfolio van belegging ‘s verzekeringen op te volgen. Toegankelijk van eender welk device.

Welke tools gebruiken we:
– Azure DevOps voor agile management en code repository
– Visual Studio CE (minimale installatie) voor c# programmeren
– een Cloud toepassing om websites te scrapen

Wat is klaar:
– een ruwe versie van de scrapers
– een ruwe versie van het tonen van de nominale inventaris waarde met grafieken en datagrids

Wat is het volgende:
– opslag van data op een dropbox folder
– een Azure of EC2 cloud component (misschien de DB); ik ken redelijk wat van databases dus dat vind ik minder interessant om nu al te doen

Leave a comment

Blog at WordPress.com.